Тематичні фізкультхвилинки до уроків української мови для 2-4класів. Тема: Головні слова в реченні. Зв'язок слів у реченні.
•
Гляньте, діти,ну й дива.
Плачуть в реченні слова. (Руки в
кулачки, кругові оберти біля очей)
Пару собі не знайдуть.
Що робити, як нам буть? (руки
розводять в сторони)
Зв’яжем їх ми без заминки,
А тепер - фізкультхвилинка.
Пташка високо літає. (імітують
рухи)
Дятел весело дзьобає.
Зайчик за кущем сховався.
Їжачок його злякався,
Тай скрутився у клубок.
Вовк подумав: « - Колобок».
Хапнув швидко їжака.
Тепер чеше вовк бока.
В світі ще багато див.
Та чекає зв'язок слів.
•
Гляньте, діти, знов дива.
Сперечаються слова.
Що це сталося із ними?
Хочуть бути головними.
Приведем їх до порядку?
Але спершу – фіззарядка.
Діти встали рано-вранці.
Вмили личка, склали ранці.
Застелили свої ліжка.
Розігнули спину трішки.
Смачно з’їли свій сніданок.
Привітались: «Добрий ранок!»
З діток будем приклад брати.
Слова в реченні вивчати.
Тож подружимось із ними,
Із словами головними ?
Тема: Слова, які
означають назви предметів.
•
Ой багата наша мова!
Ми вивчали, діти слово.
Час прийшов відпочивати.
Вивчені слова згадати.
Запитання (що?) поставим,
Яблука в саду зриваєм.
Ставим запитання (хто?)
Їдем з саду
на авто.
Діти,
трактор, олівець,
Квітка,
риба, горобець.
Кухар,
дівчинка, машина.
Вправи робимо для спини.
Вправо, вліво нахилили.
Плечі вгору, опустили.
Сіли рівно на стільці.
Всі ви, діти, молодці.
•
Не прожити без секретів.
Знаєм назви ми предметів.
Зможем всі секрет відкрити.
Тільки треба відпочити.
Стали, випрямили спини.
(хто?) – це люди і тварини.
Летим на лижах крізь замети. (імітують відповідні рухи)
(що?) – це інші всі предмети.
Дружно сіли на санчата
І щодуху будем мчати.
Не щипай, морозе, щічки.
Ми одягнем рукавички.
Ой не мерзніть, наші ніжки.
Ми пограємось у сніжки.
Добре, діти, взимку грати?
А тепер всім працювати.
Тема:
Слова, які називають ознаки предметів
•
Назви предметів і назви ознак
Нам необхідні у мовленні так.
Щоб і надалі змогли їх ми вчити.
Треба гарненько усім відпочити.
Ставлю питання вам, діти, (яка?)
Права згинається й ліва рука. (зігнути і розігнути руки в ліктях)
Ставлю питання до учнів (які?)
Руки піднімемо вгору легкі. (піднімання і опускання рук)
Ставлю питання до класу (яке?)
Буде завдання сьогодні важке.
(нахили голови)
Ставлю питання до учнів (який?)
Руки пустились у танець такий.
Що їм у відповідь очі моргають.
І веселитися також бажають.
•
Ознаки предметів: один і багато
Вчили старанно сьогодні
малята.
Ви
молодці, я радію за вас.
Ну а тепер відпочинок у нас.
Вийшли з-за парти, сусіду всміхнулись.
Добре прогнулись, низенько нагнулись.
Хутко присіли, швидесенько встали.
Дружно і весело всі покружляли.
Завзято крокуєм, легенько стрибаєм.
Свої рученята угору здіймаєм.
Голівку -
направо, голівку – наліво.
Сідаєм тихенько, працюєм сміливо.
Тема:
Слова, які називають дії предметів
•
Ой на вулиці зима, віхола, метелиця. (потирання
руки одна об одну)
І білесенький сніжок по доріжці стелиться. (плавне піднімання і опускання рук)
З неба падають сніжинки. (рух очей вгору – вниз)
Ми їх ловим без зупинки. (згинання
– розгинання пальців рук)
Дії
предметів скоріш називаєм.
З Новим роком (що робим?) … вітаєм.
Діти пісні новорічні … співають.
Миру і злагоди людям… бажають.
Діти за парти тихенько… сідають.
Дії предметів на дошці … чекають.
•
Час
настав нам відпочити.
Бабу снігову зліпити.
Дружно, весело качаєм. (присідання
, імітація рухів)
На мороз ми не зважаєм. (потирання
рук)
Бачу кулю я хлоп’яток. (хлопчики
широко розводять руки)
Бачу кулю і дівчаток. (дівчатка
широко розводять руки)
Третя куля – ну й дива! (всі
разом)
Вийшла баба снігова.
Їй поклонимось низенько. (нахили тулуба вперед – назад)
Посміхнемося раденько. (повороти
вправо – вліво, посміхнутися сусіду)
Пострибаєм, потанцюєм. (
стрибки, танцювальні рухи)
З дієсловом попрацюєм.
|